2 jan 2007

Een nieuw jaar...

2007 is weer al meer dan een dag oud. Iedereen heeft zijn nieuwjaarswensen reeds geuit, voornemens worden genomen, selchte gewoontes worden afgezworen, lijstjes worden gemaakt en ambities worden uitgesproken.

Mijn sportieve ambities voor dit jaar houd ik vooral op een blessurevrij en zorgeloos triathlonseizoen. Resultaten volgen dan wel vanzelf weet ik ondertussen al uit ervaring. Een nieuw jaar is misschien maar net begonnen, maar de voorbereidingen voor komend seizoen zijn reeds enige tijd aan de gang.

Om aan een blessurevrij seizoen te kunnen starten kies is weer voor een zeer rustige aanpak. Trainingen worden qua intensiteit lichtjes opgedreven, trainingsvolumes worden opgevoerd. De rode trainingszone heb ik nog niet ingelast in mijn schema, dit zal voor de komende weken zijn, maar nog steeds in zeer beperkte mate. Deze week staat er een een recuperatieweek op het menu, vanaf volgende week komen de prikkels eraan. Maar toch zal vooral de nadruk liggen op volumes om zo mijn basisconditie te verbeteren, want hoe beter de basis, hoe makkelijker zwaardere trainingen kunnen verteerd worden, zowel fysiologisch als op gebied van spier-, gewrichts- en peesbelasting.