17 nov 2006

In de regen

Telkenmale ik in een fietsenwinkel sta te wachten op mijn beurt, kijk ik altijd wat rond naar nieuwigheden en leuke gadgets. Eén van die gadgets zijn waterdichte handschoenen. Al een aantal jaar zijn deze (en ook de sokken) prominent aanwezig in vele fietsenzaken. Altijd als ik die zie hangen denk ik: "Ik moet er mij zo eens een paar aanschaffen". Maar even snel maak ik mij dan de bedenking:"Waarom eigenlijk, ik fiets zelden in de regen". Ja ik weet het, ik ben een salonatleet die niet buitenkomt als het regent. De training wordt altijd wel uitgevoerd, maar ik heb er hoegenaamd geen probleem mee heb om lang mijn rollen te trainen.
Nu wil natuurlijk het toeval dat mijn laatste twee ritjes, zaterdagmorgen en gisteravond (van den buro naar huis) in de regen waren. Zaterdagmorgen was het 6°, waren mijn (niet waterdichte) handschoenen helemaal doorweekt en gisteren 13° had ik er zelfs geen aan. Mijn handen waren nat, maar vooral ik had geen kou!! Leuke vaststelling, misschien ben ik dan toch zo geen salonatleet. Dus zullen de rollen dit jaar misschien iets minder gebruikt worden, maar als het regent en het is kouder als 4° haal ik ze toch boven.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

idem dito, i hate the rain ;))maar een beetje motregen moet kunnen.
Onlangs werd me voorgesteld een lactaattest te doen op een atletiekveld. 4 x400m dan test aan bepaalde snelheid, dan werd er lactaat genomen, dan opnieuw 4 rondjes met mp3 aan de ingestelde snelheid en zo tot ik aan de 15 km per uur kwam en de motregen men kleren zo nat maakten dat ik tegen mezelf zei, t'is genoeg geweest.
ben curieus.
Gisteren op een gala, hoorde ik sommige atleten praten over zouten, die het lactaat tegegaan ?
heb jij daar al van gehoord ?

6:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home