8 sep 2006

Ieder zijn zwembad...

Als vertegenwoordiger reis ik zo een beetje het hele vlaamse land af. Mijn trainingsschema is dan ook meestal aangepast aan mijn werkschema. Moet ik langs Antwerpen passeren, vertrek ik 's morgens een uurtje vroeger en ga ik voor mijn eerste winkelbezoek in het Wezenbergbad zwemmen. Moet ik naar Limburg, dan probeer ik dit op een dinsdag of een donderdag te plannen en neem ik mijn fiets mee voor een intensieve training op het circuit van Zolder-Terlamen.
Vandaag stond een voormiddagje Hasselt gepland. In het zwembad aldaar slagen ze erin om op een breedte van ongeveer 12 meter 10 banen te leggen. U begrijpt al dat er dan van een intensieve training niet veel sprake kan zijn. In plaats van mijn boterhammekes op te eten en de krant te lezen trok ik dus met enige tegenzin naar het Hasseltse zwembad. Tot mijn verbazing stelde ik daar vast dat er achter dat overdekt bad een openluchtbad van 50m is! Toeval wou dat de zon nog eens scheen en het water toch wel 23°C was. Voor 2km los te zwemmen ideaal. Tegen de tijd dat ik omgekleed was, waren ook alle scholen vertrokken en werd het zwembad al bevolkt door 1(!) zwemmer. Wij dus met twee in een 50m bad war trouwens nog drie banen lagen, kwestie van de goede en de minder goede zwemmers te scheiden. Tegen de tijd dat ik mijn 2km gezwommen had was de zwembadpopulatie al verdrievoudigd. Ooit al eens 6 man gezien in een 50m bad? Het mag eens iets anders zijn dan de 60 man (in drie of vier banen) in de Wezenberg.