30 sep 2007

New York

Volgende week deze tijd zit mijn seizoen 2007 er echt op. Dan zal ik in New York aan het rondtoeren zijn en in sneltempo zoveel mogelijk proberen te zien. Want naar het schijnt valt er wat te beleven in de stad die nooit slaapt. Zaterdagmorgen om 9h plaatselijke tijd start de JP Morgan Chase Final, 5,6 km vollen bak... Als de start wat meezit (met 700) man hoop ik op een tijd ergens tussen 17'40 en 17'50. Dan zal ik aan 3'10 per kilometer moeten lopen en voor een lange afstandstriatleet behoorlijk snel. Mijn trainingen de laatste weken gingen alvast behoorlijk vlot.
Eergisteren stond de laatste zware intervaltraining op het programma, 2x3km in het Vondelhof aan 9'59 en 10'07, het was lang geleden dat ik nog eens last had van krampen in mijn darmen tijdens training, maar de bij de laatste duizend meter mocht het niet baten en moest ik mijn snelheid toch wel behoorlijk laten zakken. De vorige weken gingen mijn 1000den telkens rond de 3'11, dus die 17'40 moet misschien wel haalbaar zijn. Potten zal ik daar alvast niet breken in de einduitslag... Elk team start met een ploeg van 4 man. Het winnende team vorig jaar liep met z'n allen onder de 17'. Maar kom voor de eer en glorie van je werkgever wil een mens al eens een efforke doen (al is het wel voor drie dagen New York in ruil)!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Verloren gelopen in NY?

9:10 a.m.  
Blogger Pieter Hélin said...

nee, niet gelopen :-(

Ben er wel geweest maar heb mijn voet omgeslaan de avond voor de wedstrijd bij het doen van nog enkele versnellingen...

en verslag is er nog niet van gekomen wegens tijdsgebrek, maar over New York en dat tijdsgebrek komt er morgen of overmorgen zeker een verslagje... Nog een beetje geduld.

Ik ga nu de strijk doen... (al een tip over dat tijdsgebrek)

7:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home