16 sep 2007

1, 2, 3, 4, 5, 6, .., 2x8

Ik ben vandaag niet in mijn opzet geslaagd. Een 7de plaats zou me dit seizoen een mega-tierce opleveren. Van plaats 1 tot 8 had ik ze dit seizoen allemaal al gehad, enkel nummertje 7 ontbrak nog. Met redelijk wat jong geweld aan de start, van de traditionele belgische seizoensafsluiter in Mechelen, wist ik dt dit een niet zo vanzelfsprekende opdracht zou zijn. Met Stijn Goris, Marc Geerts, Kjell Verleysen, Lander Dircken, Bert Jamaer, Simon Decuyper en Wouter Monchy stonden er al zeven man aan de start die allemaal minstens 2 minuten rapper kunnen zwemmen. Dit geschiedde ook, Met ongeveer 2'30" achterstand op Stijn begon ik aan mijn fietsproef. Aan het keerpunt zag ik dat er steeds drie groepjes voor ons uitreden. In die eerste twee zaten deze zeven man. Ondanks de zeer goede samenwerking bij ons in de groep, met oa Hans Moonen en Belgisch juniorenkampioen Gilles Cottyn reden de twee eerste groepjes steeds verder weg. Na een zeer snelle wissel van Gilles, was hij nog het enige opstakel dat in mijn weg stond om mijn jacht naar te zevende plaats te beginnen. Gilles kon ik snel achterlaten, evenals een man of twee uit groepje drie. Tom Mets van het plaatselijke SP&O was de laatste die eraan moest geloven. Langs de vaart kon ik mijn achterstand op die zo begeerde zevende plek goed inschatten en zag dat Wouter Monchy toch iets te ver weg was, meer dan 4 minuten op bijna 11 kilometer was toch iets te veel.

De top 10 werd vervolledigd door Dirk Huyberehts die nog een mooie remonte plaatste en Hans Moonen. De nummers 1 tot 7 staan hierboven reeds in de juiste volgorde.
Fotos volgen in de loop van de week...

Zo kon ik een meer dan geslaagd triatlonseizoen in (mijn tweede home-town) Mechelen afsluiten. De zwembroek en de fies gaan even aan de kant. Mijn loopsloffen hebben nog drie weken arbeid te verrichten in voorbereiding op de JP Morgan Chase Challenge Final in New York op 6 oktober.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Proficiat met je weeral knappe prestatie Pieter.
Wij zijn er wel ingeslaagd gisteren zevende te worden hoor ;)

12:56 p.m.  
Blogger Pieter Hélin said...

Mechelen is een a-typisch Pieter parcours, helemaal plat en bovendien is het een stayerwedstrijd. Maar de vele mensen langs de kant maken veel goed. Ik denk ook dat mede door mijn mechelse connectie dit de wedstrijd is waar het grootste aantal mensen voor mij supporteren.
Ik had in Mechelen niet alleen supporters langs de kant, zelfs supporters OP het water tijdens het lopen!! Merci Klaartje en Guy...

8:14 p.m.  

Een reactie posten

<< Home