25 jul 2007

Negatief, bis

Al een geluk dat ik gisteren mijn autogordel aanhad toen ik het nieuws van Vinokourov vernam. Vino, was mijn held, een voorbeeld voor velen, zowel in eigen land als elders. Ik hield van zijn aanvallende stijl, zijn mentaliteit om nooit op te geven, twee jaar terug bleef hij maar aanvallen zelfs tot in Parijs. Het leverde hem al veel mooie prestatie en prestige op.

Ik kan niet geloven dat "iedereen pakt", Vino heeft in eigen land een zeer grote maatschappelijke verantwoordelijkheid, hij bouwt zijn eigen ploeg, stelt verschillende mensen tewerk, bouwt opleidingsscentra in eigen land, mobiliseert zakenmensen en de overheid om te investeren in de wielersport,... Alleen daarom al geloofde ik in deze oude krijger!!

Blijkt dat hij eigenlijk een grote bedrieger is. Zet hij al dit voorgaande zomaar op het spel voor zijn eigen ego om toch een ritje te willen winnen in zijn koers van het jaar, die hij al zo goed als verloren had? Blijkbaar wel, ik wil niet weten wat voor een impact dit zal hebben voor de sport in zijn land en voor het wielrennen in het algemeen. Beseft zo'n kerel dan echt niet waar hij mee bezig is?!?!

Wat moet hij nu doen? Ik gok op twee mogelijkheden:
1. hij blijft staalhard ontkennen, schrijft een boek waarin staat dat hij niets gedaan heeft om dan uiteindelijk voor een rechtbank te moeten plooien (remember Virenque)
2. hij geeft uiteindelijk toe dat hij iets mispeuterd heeft, maar oh heb toch medelijden met hem want hij heeft maar 1 keer aan het bloedzakje gehangen...

Optie 1 lijkt mij de meest waarschijnlijke: "Je ne sais rien" zal hij wel antwoorden in zijn sappig Frans.

Straks barst er weer een gevecht los tussen Rasmussen en Contador. Over Rasmussen ga ik niets zeggen. Maar zo een jonge kerel als Alberto Contador, 23 jaar, woont nog bij de mama en de papa, een ongelooflijk talent, gecombineerd met een attractieve koersstijl. Is dit puur of is zo een jonge gast ook al naar de kl****. Wat met die andere jonge kerels die aan het opkomen zijn in het rondewerk, Andy Schleck (de verrassing van de Giro), Soler (de verrassende colombiaan die 2de staat in het bergklassement), Kasheckin (een van de trouwe luitenanten van Vino, al is die iets ouder), Thomas Dekker (wordt gelinkt aan dopingdokter Ferrari),... Dit zijn allemaal kerels van 22, 23 jaar. Zijn die ook allemaal al verbrand of kunnen zij het puur op wilskracht, training, talent en jeugdig (naïef) enthousiasme??

Ik blijf hopen, al neemt deze hoop wel met de dag af....

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Contador wordt volgens mij in verband gebracht met Fuentes. Binnen een jaar of twee zal Evans toch nog uitgeroepen worden tot tourwinnaar. (als hij derde wordt tenminste)

Vandaag toch letterlijk een bommetje, dan wel van de ETA, ontploft in de koers! Voorbode voor nog meer?

7:06 p.m.  
Blogger Pieter Hélin said...

Negatief, tris...

Yep Moreni betrapt, Cofidis stapt op... zeer spijtige zaak voor streekgenoot Scheirlinckx die aan een sterke toer bezig was...

8:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home