27 jul 2007

Zware driedaagse


Vorig jaar voor Eupen, dit jaar voor Leuven en voor Stein zagen mijn laatste voorbereidingen er nagenoeg hetzelfde uit. Een beetje afhankelijk van de planning verlopen dag 8, dag 7 en dag 6 of enkel dag 7 en dag 6 voor de wedstrijd gelijkaardig.

Voor Stein stond er op vrijdag een zware zwemtraining op het programma, zaterdag een lage duurrit op de fiets met enkele korte nijdige hellingen en een recuparatiezwemtraining. Zondagvoormiddag, 3 uur fietsen met 3x10km aan wedstrijdtempo en in de namiddag een stratenloop van 15km.

Gisteren zwom ik in de Wezenberg in Antwerpen 3x800 aan 1'30/100m en deed ik een vlotte duurloop van 14km in 1h, vandaag was recuperatie, maar vanaf morgen gaat de kraan terug open voor 3 dagen. Morgenavond teken ik in Kapelle op den Bos present voor de kwartriatlon, zondag doe ik een heuveltraining op de Col de la Houppe en maandag een progressieve duurloop van 20km. Daarna 5 dagen recuperatie en dan moet ik klaar zijn om te knallen in en rond de 'Wesertalsperre' in Eupen.

Maar eerst nog dit weekend, mijn schoonbroer David en zijn medeorganisatoren hebben al mooi werk verricht. Ik heb de voorbereidingen zo een beetje van op een afstand kunnen volgen en ik heb er een goed oog in. Ik denk dat het voor de deelnemers en toeschouwers zeker de moeite waard zal zijn om naar Kapelle af te zakken zaterdagavond. Met enkele snelle zwemmers (Stijn Goris, Simon De Cuyper, Marc Geerts en de broers Meyer) zal er vooran alvast niet getreuzeld worden. Kort daarachter komen dan Lander Dircken, Bruno Clerbout en Karel Pardaens uit het water. Het zijn vooral de laatste twee die ik moet proberen in het oog te houden. Als ik op hen de schade kan beperken om dan terug te keren in het fietsen, zou het wel eens een mooie strijd worden. Stijn, Simon en Marc zullen waarschijnlijk iets te ver weg zijn en die mannen kunnen natuurlijk ook een stukje lopen, maar daarachter kunnen er mooie dingen gebeuren. Al zitten zowel Bruno als ik natuurlijk vooral met ons hoofd in Eupen, want daar zal het toch moeten gebeuren...