17 jun 2007

Helemaal choco

Deze woorden kwamen ooit uit de mond van Dave Bruylandts (in den tijd dat hij nog bij de profs mocht meedoen) toen een journalist hem na een lastige rit vroeg hoe hij zich voelde. Momenteel voel ik net hetzelfde.

Dit weekend werd de hand gelegd aan de ultieme voorbereiding voor de wedstrijd in Stein volgende zondag. Wegens wat slaaptekort werd de ochtendsessie op vrijdag in het zwembad maar geschrapt. 's Avonds 2uur op mijn fietske met 4 hellingen op de grote plaat, altijd eens plezant zo een krachttraining. Zaterdag werd er eerst gefietst door de Vlaamse Ardennen, 120km in 4h zonder speciale intensiteitblokjes, maar wel regelmatig een lekkere regenvlaag op mijn kop. Zoals elke zaterdagavond trok ik naar het zwembad in Zottegem voor 3km. De kern van de training bestond uit 3 reeksen van 2x50 en 2x200. De 50-en gingen tussen de 37" en 39", de 200-en in 2'45", rust tussen de inspanningen was slechts 5". Het gevoel was supergoed en ik kan volgende week met vertrouwen de haven van Stein induiken voor 3km.

Deze morgen vroeg uit bed voor 90 fietskilometers. Bij ons thuis vertrokken richting Zottegem, Brakel, Oudenaarde, Zottegem, Sint Lievens Houtem en zo terug naar huis, onderweg stonden mij 3 x 10km aan wedstrijdsnelheid te wachten. Eens thuisgekomen kwam het erop aan om mijn voorraden terug aan te vullen want ik ging deelnemen aan de Deeskensveldjogging. Een 15km stratenloop met start en aankomst op 100m van mijn deur. De eerste twee ronden van de drie gingen supergoed, maar dan voelde ik de energie en de frisheid weglopen uit mijn benen. Halverwege de laatste ronde werd ik bijgehaald en moest ik het net afleggen in de sprint voor de overwinning. Een overwinning in eigen straat was natuurlijk mooi meegenomen, maar ik was wel tevreden met mijn trainingsweekend!

Nu komt het er vooral op aan om voldoende te rusten, op de correct manier mijn energievoorraden terug aanvullen tegen zondag en mij mentaal voorbereiden op mijn eerste 3/4 triatlon uit mijn carriere.