9 jul 2007

Negatief

Deze morgen stak er een brief in de brievenbus van de Vlaamse overheid, departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media. Marieke stelde zich direct de vraag: " Wat kan dan zijn?"

Blijkbaar krijg je nu sowieso een brief na een dopingcontrole, positief of negatief. Vroeger kreeg je die enkel wanneer er slecht nieuws was, bij een positief plasje dus... Ondertussen al meer dan een maand geleden, na de wedstrijd in Leuven, moest ik een plasje maken dat ze eens gingen onderzoeken of ik niets gedaan dat niet echt mocht volgens de regels van de sportethiek. Ik heb geen arbeidsovereenkomst waarin staat dat ik bij de minste verdenking van dopinghandel of -gebruik mijn job verlies, ik heb bij de internationale triathlonfederatie nog geen charter moeten ondertekenen waarin staat dat ik bij geen enkele dopingszaak betrokken ben, de telefoonnummer van dr Fuentes zit niet in mijn gsm, wespen ken ik alleen maar als vervelende beesten die kunnen steken, gesneden brood haal ik gewoon bij de bakker, mijn pannekoeken eet ik het liefst met bloemsuiker, ik heb geen ambities om een boek te schrijven, ik heb geen huisdieren die amfetamines nodig hebben, een dierenartspraktijk heb ik nog nooit langs de binnenkant gezien en bovenal mijn schoonmoeder is perfect gezond...

Ik heb dus niets te vrezen bij een dopingcontrole, maar je moet je tanden maar eens gepoetst hebben met een verkeerde tandpasta of zat er sterk water in de bekertjes van de bevoorrading,...

Vandaag liet de Vlaamse overheid, bij monde van dr Hans Cooman, me weten (in drie talen) dat er met mijn urinestaal niets aan de hand was: "Geachte, Na bovenvermelde dopingcontrole werden er bij analyse van uw urinestaal (nr.1740709) geen verboden substanties aangetroffen. Met vriendelijke groeten"

Voila weer een zorg minder