15 jun 2007

In de grootste loopwedstrijd te wereld...

... heb ik op kop gelopen!!!

Elk jaar wordt onder andere in Frankfurt (andere locaties zijn onder meer New York, Sydney, Chicago, Londen, Johannesburg, Singapore,...) een massaloop voor bedrijven georganiseerd. Dit jaar waren er meer dan 2000 bedrijven die zich aangemeld hadden voor de JP Morgan Chase Corporate Challenge, samen goed voor bijna 70000 lopers, joggers en wandelaars. Op uitnodiging van Polar Duitsland namen drie collega's en ik deel. Ik wou vooral eens weten hoe ze dat daar gingen oplossen, als je weet dat er bij de 20km van Brussel telkens weer opnieuw chaos is aan de aankomst. Daar doet dan "slechts" 25000 mensen mee. Hier bedraagt de afstand ook maar 5,6km!! Om jullie een idee te geven, mijn collega's stonden ongeveer in 3/4 van het pak bij de start en zij deden er 40' over om maar aan de start te geraken. Je kan ookhier steeds een kijkje nemen en alle finishers op video bekijken.

Op één of andere manier was het me toch gelukt om op de eerste rij te starten (wie zoekt die vindt). De start verliep vrij vlot maar verschrikkelijk snel. Ik had me voorgenomen om eens te zien wat ik nog waard was op zo een korte afstand. Van in het begin knallen en langzaam doodgaan, dat was het opzet! En ik moet zeggen, daar ben ik vrij goed in geslaagd. In de tweede bocht op de brede lanen in Frankfurt begreep de kopgroep blijkbaar de richting niet goed en liep ik ineens vooraan. Zo een lege laan voor u, met een 70000 man sterke meute op je hielen is toch wel een speciaal gevoel dat ik niet snel meer zal meemaken. Na een kleine kilometer kwamen de twee verschillende startplaatsen samen en werd ik ineens teruggeslaan naar positie 20. De volgende 4,5 kilometer was het afzien geblazen. Pijn, zere poten, ontploffende kuiten, blokkerende quadriceps, melkzuur tot achter mijn oren waren mijn deel. Er passeerden nog een aantal lopers mij. Na een 18' durende supersnelheidstraining eindigde ik nog net in de top 30.

Nu nog een weekend zwaar trainen. Morgen (zaterdag) 120km fietsen en een goeie drie zwemmen met enkele intensieve stukken. Zondagmorgen staat de fiets dan weer klaar voor 3h met 3x10km aan wedstrijdintensiteit. Mijn voorbereiding voor Stein wordt afgesloten met een loopwedstrijd in eigen straat. Trainen, trainen, trainen en dan RUSTEN om volgende week mijn eerste seizoendeel af te sluiten in the dutch mountains.