10 jun 2007

We zullen doorgaan...

...zal deze week niet te horen zijn in de Gentse gemeenteraad zijn waar Guy en Freya een zitje naast elkaar hebben... Maar dit staat wel op mijn trainingsschema. Het lichamelijk leed was vrijdagavond grotendeels geleden zodat we slechts 1 dag ontbreken in "het plan STEIN".

Gisteren zat ik reeds op mijn fietsje bij het eerste ochtendgloren, maar ook bij de eerste donderslagen. Op weg naar Itterbeek (waar Mark me opwachtte) was ik al volledig uitgeregend, maar ik moest en zou 160km fietsen die dag. Toen ik er al 31 gereden had vertrokken we samen voor de semi-klassieker, de brabantse pijl, van de VWB. Waar we allemaal gezeten hebben zou ik begot niet meer weten. Op sommige momenten wisten we zelf niet of we in Vlaanderen of Wallonië zaten, maar het was wel een mooie rit. Met dank aan de regen, die ervoor zorgde dat er aan de bevoorrading genoeg was voor iedereen. Om 12h15 zaten mijn 160km er al op! In de namiddag naar het zwembad van Kapelle-op-den-Bos voor een extensieve prikkeltraining. Deze trainingsdag werd afgesloten aan de barbeque, kwestie van terug op krachten te komen.

Deze morgen heb ik de dijken van Schelde en Dender platgereden, 90km aan een hoge frequentie. Het trainingsweekend werd afgesloten met een duurloop van 14km in 1h.

In Stein moeten er 30 loopkilometers afgelegd worden. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik daar helemaal niet gerust in ben. Dit is een afstand die je niet zomaar elke dag kunt trainen. Morgenavond in het Park in Aalst zal ik alvast een poging ondernemen om 2h te lopen (voorlopig langste training is 1h45). Ik weet dat de conditie momenteel zeer goed is, maar op een wedstrijd van om en bij de 6h heb je iets meer nodig dan alleen een goede conditie... En NEEN ik heb het hier niet over allerlei duistere praktijken. De Bidon van Jef zal er niet bij zijn, wilskracht, karakter en doorzettingsvermogen des te meer...