6 mei 2007

Trainingen gemist door wegenwerken


Door ziekte, blessures, vermoeidheid of andere werkomstandigheden kon het al eens gebeuren dat er een training moest geannuleerd worden. Deze week echter stonden de werken van Aquafin centraal in mijn tijdsschema. Na één week bedrijvigheid op en rond onze oprit heb ik toch een vijftal trainingen niet kunnen uitvoeren. Elke dag was er wel een probleem zodat er 's avonds andere zaken moesten gebeuren in plaats van te kunnen genieten van de laatste dagen 'voorzomerweer'.

Woensdagmiddag kwamen er kleine bartsjes in onze keuken en inkomhal. Woensdagavond bleek een stuk van de ondergrondse riool ingestort zodat deze in allerijl vrijgemaakt moest worden zodat het water wegkon en wij niet langzaamaan onderwatergezet werden. Donderdag heb ik mij dan een vrije dag moeten nemen om min of meer toe te zien op de werken die uitgevoerd werden om het water beter weg te laten lopen. 's Avonds kon ik dan toch even mijn gedachten verzetten met een korte looptraining.

Overal in het land bleef het vrijdag droog, behalve in Kerksken. Net voor ik vertrok voor 2h met de fiets brak bij ons de hel los, een kleine 10 minuten stonden alle hemelsluizen open. Onze grachten en dijken konden dit net aan, maar ook enkel omdat Marieke en ik bij de eerste donderslag zijn buitengevlogen om nog het één en het ander aan te passen. Diezelfde avond is er nog iemand gekomen om onze gracht verder uit te graven. Zaterdagmorgen om 7h stond ik dan weer paraat op de technische dienst van de gemeente om zandzakjes te vullen. De hele voormiddag ben ik dan in de weer geweest om erger te voorkomen bij een volgende hevige regenbui. Na die regenbui bleken onze buren een meter water in hun kelder te hebben. Tot een uur of acht 's avonds zijn we dan in de weer geweest om hier het probleem op te sporen. Bleek dat hier ook een riool volledig verdwenen was. Terug alles uitgegraven en bye bye drie trainingen die dag...

Als je weet dat hoger afgebeelde foto vanuit onze voordeur getrokken is kan je je wel inbeelden dat zo een situatie er niet zonder problemen kan gekomen zijn...

Hopelijk blijft het deze week bij lichte regen, motregen of zachte regen (zoals Frank Deboosere het zo mooi kan verwoorden). Niet alleen voor de trainingen heb ik de laatste 35 dagen de regen niet gemist!!!