11 mei 2007

Allemaal mietjes

Het is ondertussen wel een cliché geworden. Maar na het zien van de prachtige documentaire over Marc Herremans ben ik er nog meer van overtuigd dat wij allemaal een bende mietjes zijn. Zagen over het weer, een klein kwaaltje hier, even geen tijd om te trainen, motivatie even wat minder en een training overslaan, 's morgens in bed blijven liggen in plaats van in het zwembad te duiken omdat we toch onze ogen zo moeilijk openkrijgen... Indien we allemaal wat meer Marc in ons zouden hebben, denk ik dat er nogal wat wereldprestaties zouden geleverd worden. Na de film, die reeds voorafgegaan werd door een zware training (nou ja wat heet dan zwaar natuurlijk), had ik direct het gevoel: "Ik ga nog wat trainen".
Ik ben ervan overtuigd dat deze film voor iedereen (zeker niet alleen voor sporters) een ideale bron van motivatie kan zijn als het eventjes iets minder gaat! Ik zou dus zeggen, filmpje kijken en opnieuw aan de slag!!