16 apr 2007

Geen stressfractuur

Sinds de wedstrijd in De Haan sukkel ik met een blessure aan mijn linkervoet. Na een rustperiode en medicatie wilde deze niet echt weggaan. De laatste dagen is de last (vooral tijdens het lopen, fietsen en zwemmen is geen probleem) wel wat verminderd, maar om toch wat zekerheid te hebben over de aard van mijn blessure onderging ik deze morgen een botscan.

Na een kort bezoekje aan het ziekenhuis (eerst wordt er een contrastvloeistof ingespoten) mocht ik twee uur later teruggaan voor de effectieve scan. Deze leverde niets op! Dus geen stressfractuur, waarschijnlijk is het probleem dan meer ligamentair. Dit wil zeggen dat ik, als de pijn het toelaat, hopelijk terug mag beginnen lopen. Maar verder onderzoek moet hierover uitsluitsel brengen. Afwachten dus...

De 10 miles in Antwerpen dit weekend is alvast geschrapt. Hopelijk kan ik mijn looptrainingen snel hervatten want met 43 loopkilometers de laatste 3 weken ga ik niet ver komen vrees ik...