12 mrt 2007

Nog 5 keer slapen (of ook niet)...

... en het is zover. Met de Veloopzwem van De Haan komende zaterdag begint mijn seizoen 2007. Hier moet eerst 500m gezwommen worden in de voormiddag. In de namiddag start iedereen voor 28km fietsen met het tijdsverschil van het zwemmen, aansluitend wordt er 7km gelopen. Belangrijk is deze wedstrijd niet, maar een mooi resultaat is altijd mooi meegenomen. Met de komst van Jul worden mijn trainingen natuurlijk wel wat aangepast, maar op dat gebied hebben we wel een droombaby. Hij eet en vooral hij slaapt heel goed!
Voor een wedstrijd als dit weekend stel ik mij steeds de vraag, moet ik daar wat specifiek voor afbouwen en neem ik toch wat rust of blijf ik goed doortrainen? Want in een wedstrijd moeten vaststellen dat je te vermoeid bent voor een goed resultaat vind ik maar zonde. Een wedstrijd is voor mij een wedstrijd en geen intensieve training. Nu moest ik mij die vraag niet stellen. Deze week (en ook volgende week) worden redelijk zwaar op professioneel gebied. Vooral de zwemtrainingen zullen er deze week bij inschieten wegens tijdsgebrek.
Als je mijn trainingsuren van deze week bekijkt zou ik in theorie redelijk uitgerust moeten zijn, maar ik vrees er wat voor... Als ik dinsdag- en woensdagavond om 1h in bed zal liggen, zal ik tevreden zijn. Hopelijk slaapt Jul dan wat goed want de volgende ochtend moet er terug om 6h30 opgestaan worden.