22 jul 2006

Nationale feestdag

Gewapend met veel drank, wat energiegellekes, mijn fietsje en mijn Polar S725x Tour Edition 2006 trok ik op onze nationale feestdag richting Stavelot. Den défilé in Brussel liet ik voor de 25ste keer op rij aan mij voorbij gaan, maar met mijn zwarte koersbroek, geel truitje en rode helm gedroeg ik mij als een echte belg bij onze zuiderburen.
Op het trainingsprogramma stond een stevige training. Een kleine 120km verdeeld over twee ronden met telkens de Haute Levée, de Rosier, Basse bodeux en de Wanne. Na de Wanne eerst nog een klein lusje richting circuit van Francrochamps, maar vooral langs de auto om twee nieuwe drinkbussen te halen, alvorens ik terug de haute levée aanvatte.
De eerste twee hellingen werden gewoon aan een goed tempo genomen (hartslag tussen165 en 172). Op het eerste deel van de Basse bodeux (vertrekkende vanuit Rahier) lag mijn ketting op de 39x18 en wisselde ik 30" zitten af met 30" 'en danceuse', naar het einde van de helling ging mijn ketting van op de 39x17. Daarna in stomende vaart naar Trois Ponts om een krachtblok op de Wanne te doen. Hier gelde hetzelfde principe als op de vorige helling (30"-30"), maar elke twee minuten schalkelde ik één tandje bij om boven te komen op de 39x12 én met ongelooflijk zere poten!!
Toen ik mijn fietsje terug richting wagen draaide verschoot ik wel van mijn gemiddelde: 30,4km/h(117,5 km in 3h51 en 2190 hoogtemeters). Het voordeel van ginder alleen te fietsen is dat je na een helling op niemand hoeft te wachten en niemand die op jou hoeft te wachten, zo kan je direct in een afdaling een hoger tempo ontwikkelen.
Dan fietsje in de auto, loopsloefen aan en 15' aan 15km/h in vlakke zon...

Deze hete nationale feestdag werd op trainingsgebied afsloten met 40' rustige zwemmen in de Mechelse vaart...