26 jul 2006

It's a Shark Tale

Vorige week, na de wedstrijd in Aarschot stonden er twee dagen 'echte' congé op het programma. Even weg van huis en vooral niks doen. Marieke en ik trokken naar Bonn en Köln om wat verkoeling te zoeken aan de oevers van de Rijn. Verkoeling hebben we daar niet echt gevonden, maar wel een leuk gadget. Als vertegenwoordiger van Polar ben ik al zodanig misvormd, dat ik overal waar ik kom een sportwinkel moet binnenstappen om te zien hoe Polar daar gepresenteerd wordt. Door wat rond te lopen viel mijn oog opeens op een mooie badmuts. Gezien mijn, met nog maar 1 jaar zwemervaring, mooie zwemprestatie in Aarschot (18de uit het water) was ik deze badmuts wel al waard vond ik! Een speedo badmuts met haaienmotief, met alle opties: tanden en vin!

Deze werd al uitvoerig getest in de mechelse vaart, maar voor de fotoshoot opteerde ik toch mijn douche.

Toen ik deze week via www.glssport.be ( de site voor allerlei nieuwtjes in minder bekende sporten) op de website van zwemmer Stefaan Maene op de site van Brian Ryckeman terechtkwam, las ik pas verhalen over een echte Shark, die naam waardig. Brian is topsporter bij onze belgische defensie, maar vooral long distance zwemmer (5 en 10km open water). Daarom zwemt hij soms tot 25km per dag! Mijn langste trainingen tot hiertoe zijn 5km en dan ben ik 1h30 bezig, ik wil er niet aan denken om daar nog een 20km (wel verdeeld over verschillende sessies) bij te kletsen. Veel tijden en records open water zijn er op zijn website niet te vinden, maar wel zijn pr op 5km indoor (25m bad): 53'37", ja dat is behoorlijk rap, 1'04"/100m en dat 50 keer na elkaar, daar heb ik maar één woord RESPECT!!

Mijn haaiengevoel beperkte zich snel tot mijn badmuts alleen bij het zien van deze tijden...

Brian is net 13de geëindigd op het EK 10km