27 okt 2007

Frustraties

Eén of andere verkeersdeskundige heeft een tijdje terug beslist dat er in de Kennedytunnel op de Antwerpse ring maar 70km/u mag gereden worden. Om het verkeer dan een beetje af te remmen hebben ze vanaf de parking in Kruibeke van die zogenaamde slimme verkeersborden geplaatst. Afhankelijk van de verkeerssituatie kunnen ze dan een andere boodschap op die borden weergeven. In de praktijk komt het erop neer dat als je daar stil staat in de file die borden uiteraard mooi op 70 staan te blinken!! Verschrikkelijk...

Ik zit dagelijks redelijk wat uren in mijn wagen en heb zo nog wat frustraties in het verkeer: middenbaanvakrijders op de autostrade, vrachtwagens die inhalen (al dan niet in de regen), mensen die twee parkeerplaatsen innemen, ouders die hun kinderen de school zouden binnenrijden (om dan te klagen over de verkeersonveiligheid aan de schoolpoorten), chauffeurs die helemaal geen ogen in hunne kop hebben en nog veel minder rekening houden met de zwakke weggebruiker,...
Voor de slechte verstaander, ik ben de eerste voorstander van het tijdelijke rijbewijs. Om de zoveel tijd moet je kunnen aantonen dat je nog steeds op een veilige manier je kunt voortbewegen in het verkeer, en niet vanaf een bepaalde leeftijd. Maar voor iedereen!! Maar die even terzijde.

Maar mijn allergrootste frustatie zit momenteel in de zetel met een computer op zijn schoot. Elk jaar met het vallen van de bladeren (levensgevaarlijk, glad om over te fietsen en je ziet niet meer waar je je voeten zet tijden het lopen) in combinatie met het winteruur (waarvoor is dit uberhaupt nodig) ploft er zich thuis in mijn zetel een steeds meer uitdeinend lichaam. Dat van mij!

Maar hier kan ik tenminste zelf iets doen, morgen beginnen we er aan, 85km met de mountainbike...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Waarvoor dat winteruur nodig is? Omdat in de jaren '70 het zomeruur is uitgevonden...

5:57 p.m.  

Een reactie posten

<< Home