28 okt 2007

Bobben

Deze middag toen ik naar de zevende dag aan het kijken was, heb ik plots het licht gezien... In een leuk gesprek met Geert Van Vaerenbergh en één van zijn bobsleedames ging het over hun plannen om met een Belgische damesbobsleeteam te trainen voor de wintersspelen in Vancouver in 2010. Toen Eva Willemarck aan Alain Conincx vertelde dat ze nog moest bijkomen om op wedstrijdgewicht te komen!! Bijkomen?!?!



Yes, dat wordt mijn sport... Geen zorgen meer over die extra ... kilos. Mc Donalds, frieten, smoutebollen,... de dag voor de wedstrijd!! Niet omdat ik het lekker vind, maar ik moet nu spijtig genoeg eenmaal bijkomen!!

Maar wat is het profiel van een bobber (of is het bobsleeër?): Grote startsnelheid, explosiviteit, grote sprongkracht en stuurmanskunst. Aangezien die 3 eerst eigenschappen voor mij onoverkomelijke problemen zijn zal er aan mij nooit een grote bobber verloren gaan.

Deze morgen zijn we dan maar begonnen met de strijd tegen de kilos met een zeer mooie mountainbike tocht in Gooik + heen en terug naar daar, dat maakte 82 kilometer in ongeveer 3h30...

1 Comments:

Blogger Geert Gitaar said...

Hey Pieter
Net je blog ontdekt.
Eva is intussen bijgekomen ;-) zonder aan explosiviteit in te boeten...
Is nodig omdat twee meisjes plus hun bob zo dicht mogelijk bij de 340 kg moeten zitten. Eva's bob weegt 190 kg...
En ja, mountainbike in Gooik is zalig.
Groet en tot binnenkort eens.
Geert

12:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home